2012. november 19., hétfő

Üzemidők - és egy pici idegesség...

Az elmúlt időszakban hol többet, hol kevesebbet használom a Kindle Fire tabletet. Leginkább tartalomfogyasztó eszközként. Reggel kiváló email-nézésre, este a hírek megtekintésére, napközben hasonlókra - meg tulajdonképpen bármire. 
És ugyan felszereltem mindenféle office-eszközzel, és ezek tényleg megnyitnak minden formátumot, a szerkesztéssel - úgy, ahogyan azt azért korábban sejtettem - nem nagyon élek. 
Persze, egy-két kivétel akad, mert például ide is írtam vele rövidebb írást, vagy küldtem emailt. Mégis, a valódi szerkesztésekre inkább asztali gépet - szóval inkább igazi billentyűzetest - használok. Nyilván az is ennek oka, hogy van másik: ha nem lenne, nyilván megtanultam volna mindezt a tableten is.
A nem egyforma használatból viszont nem túl egyszerű általános információt adni, jelesül most az akkumulátor kapacitására. Nem is emlékszem a gyári értékre, meg az a fene tudja, miféle használatban adja azt, amit ad. Nekem a fentiekben leírt, webes böngészésben, email-olvasásban, különböző beállítások turkálásában van, amikor egy hétig is bírja, máskor, különösen hétvégén, amikor többet van kézben, hamarabb kell tölteni.
És akkor most jöjjön a címben említett idegesség. Éppen tegnap történt az, hogy egyszerre csak se kép, se hang: minden elment, és egy ideig nem is tudtam mire vélni. Azután eszembe jutott, hogy egyszer már volt hasonló problémám, igaz, akkor más okból (most előre figyelmeztetett, hogy kevés energia maradt az akksiban). Nem használt a sima töltés sem: az egyszem bekapcsoló megnyomásakor ugyan úgy 5 másodperce bezöldült, de utána azonnal kikapcsolt. A rutinosabbak nyilván már sejtik: sajnos, sikerült jól lemerítenem az akkumulátort. Ezt pedig nem rövid, hanem a gomb hosszú megnyomásával lehet orvosolni - hátha valaki nem tudta. 
Nem nagyon túrtam fel a netet, de hátha valakinek jól jön ez a saját tapasztalatból származó aprócska tanács-féle...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése