2012. július 18., szerda

Csatlakoztatás számítógéphez

A korábbi bejegyzéshez érkezett kérdés megválaszolását célszerűbben ebben a bejegyzésben teszem meg.
A kérdés tehát az, hogy a Kindle Fire-t nem ismeri fel a számítógép.
Először is az alapfeltételeket írom ide. A csatlakoztatást winXP alatt végeztem, s alkalmas rá mind az Intéző, mind a Total Commander. Én ez utóbbit szívesebben használom.
A szükséges lépések a következők.
1. Beszerzünk egy összekötő kábelt, amelynek egyik vége "normál" USB, a másik vége mikroUSB. Sajnos, a mikroUSB nem szabványos, azaz, ilyen név alatt sokfajtát árulnak. Én elvittem magammal a szaküzletbe a töltőt, s annak a felületéhez hasonlítottam a kapható termékeket, s hatszázvalahány forintokért vettem egyet.
2. A beszerzett kábel segítségével csatlakoztattam a Kindle Fire-t a számítógéphez. A felbukkanó ablakra - hogy menjen-e a windows az internetre keresni - nemet mondtam, mire ő közölte, hogy nem fog megfelelően működni. Ebben maradtam.
3. A Kindle Fire-t a szokásos simogató mozdulattal beindítottam, mire ez a kép jelent meg a kijelzőjén:


(A kép olyan, amilyen, ezért nem szoktam a kijelzőt fényképezni...)
Természetesen az általam alkalmazott Total Commander egyik paneljén is megjelent - kiválasztása után! - a Kindle Fire úgynevezett SD-kártyája. Tehát kb. ez a kép jelent meg:
Nem véletlenül jelöltem meg a képen a Download mappát: a legcélszerűbb oda bemásolni az általunk kiválasztott fájlokat, a többi mappa piszkálgatása csak hozzáértőknek ajánlott.

Felhívom a figyelmet arra, hogy jómagam nem foglalkoztam - és minden bizonnyal nem is fogok - úgynevezett főzött ROM-mal. A ROM ezzel a módszerrel nem is érhető el, igaz, nem is próbáltam, bár olvastam, hogy vannak, akik a 4.0-ás Android verziót is futtatják rajta. Ezzel a továbbiakban sem kívánok foglalkozni.
A tabletem tehát néhány mozdulattal eredeti, gyári állapotba hozható, hiszen csak apk-fájlokat telepítettem rá. E blogban tulajdonképpen egyrészt apró tapasztalatokat osztok meg, másrészt, néhány - egyébként máshonnan is elérhető, free - alkalmazást egyszerűbben és egy helyről teszek hozzáférhetővé.
Csupán azt bemutatva, hogy pici odafigyeléssel a "hazánkban használhatatlan műanyagdarabnak" titulált Kindle Fire tablet igenis rendkívül jól használható és nagyon sok mindenre jó eszköz...

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Születésnapomra kaptam egy Kindle Fire tabletet. A számítógép nem érzékeli. Az egyéb eszközök özött ismeretlen eszközként van jelen. Miért? Hogy lehet ezt a problémát megoldani?

    VálaszTörlés
  2. Kedves Denerys,
    a tabletet ezen leírásban a winXP alá tettem fel.
    Esetleg írj oprendszert, s az alatt is megnézem (win7, win8.1)

    VálaszTörlés