2012. február 23., csütörtök

Van, ami nem megy: a Shazam

Sokat olvastam és persze ez alapján sokat vártam a Shazam nevű alkalmazástól. Ez azt tudja (majd kiderül: az Amazon Kindle Fire tableten csak tudná) hogy ha egy zeneszámot lejátszunk (de annak előtte elindítottuk a Shazamot is) akkor  felismeri a zenét, megmondja előadóját. Persze, nyilván nem mindet, mert valami adatbázishoz kell kapcsolódnia, szóval lehet tévesztés vagy nem-tudás, de akkor is jópofának tünt. 
Persze, azon meg komolyan elgondolkodtam, vajon ezt hogyan csinálja. Elvileg és gyakorlatilag is két, sőt, ha jobban belegondolunk, akár három megoldás is adódik. Az egyik a zeneszám, mint fájl elemzése, a második ennek szofisztikáltabb megközelítése, mert ugye abba bele is lehet építve ez az információ valahogy. A harmadik pedig az, hogy magát a hangmintát veszi elemzés alá, s abból, pontosabban az adatbázissal összehasonlítva írja majd ki a találatot. Igen ám, de a harmadik módszerhez mikrofon szükséges - mert mi más fogja felvenni, rögzíteni a dalrészletet? Ez utóbbi, vagyis a mikrofon persze az androidos mobilkészülékeknek alkatrésze - a tableteknek meg nem, de legalábbis nem mindig. Például a Fire nem tartalmaz mikrofont.
Találtam is Shazam apk-t, s az látszólag működni is kezdett, de hiába... Megkértem hát barátomat, a saját,  HTC Flyer tabletjére illetve androidos mobiljára is telepítsen egy Shazam-példányt. Meg is tette, s nemrégiben vissza is írt, hogy a mikrofon nyert.
Igazából azon kezdtem gondolkodni, mikor is lenne erre szükségem? Az internetrádióról fel tudok venni, de nem is emlékszem, találkoztam-e olyannal, amelyik nem látta el infókkal az általa játszott számokat? Ha meg van valahonnan egy mp3-as zeném, annak már van címe, előadója. 
Mindegy, azért nekem érdekes kis nyomozás volt, még ha nem is jártam eredménnyel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése