2012. január 6., péntek

Ami működik...

Van egy nem eléggé nagyra becsülhető és sokrétű mondás: ami működik, azt nem kell megjavítani.
Különös igazsága van ennek az informatikában, s ahogyan tegnap megtapasztaltam, nevezetesen a Kinde Fire esetében is.
Itt eddig mindenféle sikertörténeteket adtam közre. Végülis az itt tárgyalt megoldásokkal egészen használható állapotba lehet hozni a tabletet - nekem máris tökéletesen alkalmas a munkára. Sőt: soha nem hittem volna, hogy valaha ilyesmi eszközön játszani fogok: egyfelől a bugyuta Angry Birds, másfelől, különösen a vonatnak hidat építő Xconstruction játék kifogott ezen hozzáállásomon - magyarán, ez utóbbival rendszeresen próbálkozom...
Ezeken kívül a többi, itt részletesen ismertetett alkalmazást, programot éppen az igényeim alapján kerestem meg: tudjak alapszinten dokumentumot nyitni, szerkeszteni, a változtatást elmenteni, s akár asztali számítógépen azt módosítani, stb. Ugyanez vonatkozik a multimédiára is, ha van egy videófelvételem, azt legalább meg tudjam nézni (arra nem gondoltam, hogy még szerkeszteni is tudom majd. Külön habnak tűnik a tortán, hogy a mindössze 2 megabájtos Photoshop mennyire kezes a tableten, s bár ágyúnak tűnt, nem is kerestem tovább képszerkesztő programot.
Mindez azonban nem akadályoz abban, hogy szétnézzek az internet széles világában, máshol, más mire is használja a Kindle Fire-t. Vannak-e más, használhatónak tűnő megoldások. Esetleg átalakítások. Egyszerűbb telepítési eljárás - ismétlem, nem mintha a mostanival bajom lenne.
Na, így találtam ide: 
Gyorsan megnéztem, mi is kell, s le is töltöttem a GO launcher EX alkalmazást. El is indítottam, fel is települt, aztán valami történt, és a képernyőm elsötétült. 
Semmi sem működött. 
Semmi. 
Még a kikapcsolás is nehézségbe ütközött, a gomb hosszú megnyomására véget nem érő folyamat kezdődött. Mit mondjak, eléggé leizzadtam, s máris a helyrehozatalon kezdtem gondolkodni. Esetleg majd drótos kapcsolattal, asztali gépen? De hogy?
És - most - szerencsém volt. Egyrészt a tablet végülis kikapcsolt. Az újbóli bekapcsoláskor felajánlotta, melyik legyen az alapértelmezett letöltő alkalmazásom. Ekkor próbaképp még nyomtam egyet az újra, ami persze megintcsak nem működött. Újra kikapcs, (ez már hamarabb megtörtént, mint a korábbi!) és az ismételt bekapcsolás után gondolkodás nélkül töröltem ezt az alkalmazást.

Az is igaz persze, ha sohasem próbálkozunk, abból nem lesz új ismeret.
Óvatosság! Nem biztos, hogy minden arany, ami fénylik...
Még valami. Nekem a 200 dollár megfontolandó összeg. Nem vagyok abban biztos, hogy az "átalakítók" nem szánnak ilyesmi célra nem egy, hanem ki tudja, mennyi tabletet...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése