2011. december 27., kedd

Sielés ködben

Volt már itt szó arról, hogy kevés alkalmazás telepíthető az Amazon Apps segítségével. Úgy gondolom, sőt, ennél több: tapasztalatom, hogy a The Weather Channel kihagyhatatlan és kötelező választás.
A karácsony utáni családi sielési vágyról már ejtettem itt néhány szót. A mi személyes kedvencünk a mátraszentistváni Sípark. A család, (vagyis feleségem, lányom meg fiam) minimum március óta, mert akkor voltunk ott utoljára, óriási sóhajtozásokkal adta tudtomra vágyaikat:
1. menjünk újra el a Síparkba.
2. én is tanuljak meg sielni.
Az 1. sz. vágy teljesítése kizárólag hófüggő (ha van, menjünk) a 2. ennél sokkal bonyolultabb.
Inkább lépjen a képbe a Kindle Fire, annak is a föntebb említett The Weather Channel alkalmazása. 
Ebben ugyanis nemcsak egy, de több település időjárás-követését is beállíthatjuk. Így a nyári, balatoni élményeink miatt Révfülöp, míg a tél és a síelés okán Mátraszentistvánt állítottam be - és ekkor jöttem rá, hogy akár több településsel is megbirkózik a program.
Töredelmesen bevallom, nem tartottam túlságosan sokra. Nem azért, mert ingyenes, hanem azért, mert arra gondoltam, Amerikából honnan tudhatják, hogy egy egzotikus ország piciny szegletében miféle idő lesz?
Viszont az biztos, hogy a legjobb adatbázisból dolgozhatnak, s messze megelőzték a magyar meteorológiai szolgálatot. Ugyanis több napja állította már a Kindle Fire (és említett programja) hogy december utolsó napjaiban Mátraszentistvánon köd lesz. (Ez a család utazási hajlandóságára természetesen a lehető legkisebb hatással sem volt, hát persze.)
Tehát irány Mátraszentistván, ott is a Sípark, ahol igazi, teljföl-sűrűségű köd fogadott bennünket... (Hát nem megmondtam?!?)  A hüttéből nem lehetett látni a pálya tetejét, a tárcsás felvonón csüngve nem látszódott az út melletti fák koronája, szóval köd volt a javából, hogy autós képet is írjak, egy csíkos volt (a felezővonalból hazafelé csak ennyit láttam).
És ott, a Sípark egyik bennfentesével meg is beszéltük, hogy amíg a magyar meteorológia ugyanazt írta Kékesre meg az Alföldre is (és nem ködöt!), az amerikai alkalmazás (és itt eldicsekedtem a  Kindle Fire The Weather Channel nevű programjával) mindezt előre tudta, írta.
S hogy egy másik kérdést is megválaszoljak: igen, kölcsönöztem felszerelést, és azt ki is próbáltam.
De azt nem állítom, hogy tudok síelni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése