2011. december 18., vasárnap

Programok installálása

Nem vagyok guru, igazi kocka.
Ezt az oldalt azért hoztam létre, hogy személyes tapasztalataimat megosszam az érdeklődőkkel. Szeretném, ha az idelátogató kommentben jelezné tapasztalatát. Eleinte talán itt sem lesznek tuti tippek, de az idő majd meghozza a tapasztalásokat is.

A Kindle Fire 199 dolláros, 7 collos, az Amazon által árusított tablet. Elsősorban tartalomfogyasztásra találták ki, ráadásul nyilván az amazon.com-hoz tartozó tartalmak fogyasztására. Két-három napos tapasztalat alapján állíthatom, általános célra alkalmas - nagyjából ugyanarra, mint bármelyik másik típus.
Néhány nyűge azért persze van. Nekem úgy lett, hogy megrendeltem, amerikai címre saját magyar bankkártyámmal, s ismerősöm hozta haza. Itthonról nem volt hajlandó még a free alkalmazásokat sem installálni, mondván, ez a régió neki nem jó.
S elkezdtem azon gondolkodni, hogy lehet egy linuxra programot feltenni. Kell neki egy tároló, amit általában a disztró készítője állít össze. A Puppy Linux alatti két és fél esztendős tapasztalataim alapján más módok is vannak: előre letöltjük a programokat, s azokat installáljuk.
Nosza, az android operációs rendszer csomagjai .apk kiterjesztésűek, tehát ilyesmiket kell keresni. Tettem is próbát. Windows alatt elengedhetetlenül szükségesnek tartom a Total Commandert. Ennek van android alapú, ráadásul ingyenes verziója. Ezt megkerestem, letöltöttem.
Azután azt gondoltam át, hogy lehetne létrehozni egy tárolót, ahonnan ezt le tudom tölteni. Egyből és azonnal adódott a dropbox. Ilyen fiókom van, oda feltöltöttem az .apk-fájlt, mindezt asztali gépen (nem-tableten, lehet az laptop is, ugye). Utána a tablettel elmentem a dropbox oldalamra, beléptem, letöltöttem a fájlt, és már mehetett is az install.
Aki ki akarja próbálni: dl.dropbox.com/u/6029542/TotalCommander.apk

Egyelőre ennyi.

5 megjegyzés:

  1. Szia!

    Lennének kérdéseim, ha szabad :)

    Az amazonról egyáltalán nem lehet applikációkat letölteni, ha nincs US bankártyám, címem, ingyeneseket sem sehogy?

    Valamint van ez az 1 hónap prime szolgáltatás, amivel ingyen lehet elvileg sok mindent letölteni, azzal sem tudok semmit, nem is fogok tudni?

    Az 1 hónapos prime alatt bármit tudok rendelni az amazonról ingyenes szállítással, vagy van valami prime-os lista?

    Applikációkat honnan tudnék még esetleg ezen kívül letölteni a Fire-höz?

    Köszönöm szépen,
    Kati

    VálaszTörlés
  2. Kedves Kata,
    Az Amazonról természetesen próbáltam letölteni, de még az ingyeneseket sem engedte. (Mostanában már nem próbálkoztam, az igaz.) Én USA-beli ismerős címére, de itthonról vettem, sima bankkártyával, amiről leemelte az Amazon a bakon keresztül persze az árát. Tény, hogy ezután nem adtam meg újra a bankkártyám számát. Attól tartottam ugyanis, hogy a megkérdezésem nélkül esetleg hosszabbít időszakot (már pénzért). Tehát egy próbát esetleg megér - arra is felkészülve, hogy tényleg kell fizetni valamit valamiért.
    Itt a 75 bejegyzésből - nem számoltam meg - legalább 50 alkalmazás van említve. Biztosan vannak benne párhuzamosságok (sok-sok office, mikor elég 1 is) de pl. a Google keresőjével is biztosan lehet találni ezerszám további letölthető programokat.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen a válaszait.
    Még egy nyitott kérdésem maradt: Az 1 hónapos prime alatt bármit tudok rendelni az amazonról ingyenes szállítással, vagy van valami prime-os lista?

    VálaszTörlés
  4. Kedves Kata,

    egzakt válaszom nincs. Annak idején ezt meg sem próbáltam, így tapasztalatom nincs. Igazából viszont nagy vesztenivaló nincsen. Ugyanakkor úgy vélem, másutt olvasottak alapján, hogy ide, mármint Magyarországra, szinte biztos nem fog ingyen szállítani semmit sem az Amazon. Ellenben, ha van USA-beli ismerős, az ő címére elképzelhetően igen. És a bankkártya megadása sem ördögtől való: maximum az egy hónap lejártakor deregistert kell csinálni, és utána törölni a megadott számot.
    De egyiket sem próbáltam!

    VálaszTörlés
  5. Közben megpróbáltam megnézni ezt a bizonyos Prime Time dolgot is. Szinte minden szóba jöhető Amazon-cuccra érvényes! Tehát lista nemigen van. Ez egyfajta kedvezményt jelent, mindig annak, aki beletartozik az Amazon szerint ebbe. (Ha jól értem...)

    VálaszTörlés